ratemysheep

På populär efterfrågan har nu ratemysheep äntligen kommit till Sverige, på denna blogg kommer jag under 20 veckors tid att recensera mina upplevelser med våra fluffiga vänner. Resan kommer ta oss från det trygga Sverige, till österns opiumfårhålor till det gröna böljande Nya Zeeland med sina livsglada och oblyga får.

Förfärliga nyheter.

Kategori: Allmänt

Häromdagen hörde min resekamrat och stora kärlek av sig på bloggen. Hon har under förra året spenderat bra mycket tid i Auckland och är numera i Australien. I alla fall, det finns mycket som kan hända på en resa. Mycket som kan gå fel och mycket man kan upptäcka. Vissa saker kan man förbereda sig på, man kan göra upp planer, vare ute i god tid, fixa avbeställningsskydd och vaccinera sig. Men det finns de händelser som ingen människa kan förbereda sig på, jag pratar om naturkatastrofer, flygbolagskonkurser, uppror, jehovas vittnen och den spanska inkvisitionen.
Men inget, ingen kunde förbereda mig på detta meddelande. Inget mental förberedelse eller i min värsta fantasi (innefattar mamma i bdsm utstyrsel och pappa i kokostym komplett med juver). Ni får läsa sjävla, jag orkar inter mer:

Cantstopmyfeet.blogspot.com säger:
"Jag har förfärliga nyheter. Måhända du lyckas bättre än jag i jakten på lyckan, men jag kunde inte någonstans på Nya Zeeland finna något som ens var i närheten av den Bacon vi har i Sverige. Inte förrän här, i Bermagui, en fiskeby längs Australiens kust, har jag hittat en snarlik kopia. Så nära, men ändå så långt ifrån. Trots det fick det mig att göra Bacondansen runt köksbordet, nära skjöt visst haren den här gången. Eller kanske grisen. Hur som haver, förät dig på Bacon innan avfärd!!! Du vet aldrig när du får återse din käraste bakdel."

Trots detta dessa förfärliga nyheter finns den ljusglimten att min gode vän vet att Bacon stavas med Versal. Det värmer ett infettat hjärta. 

Men helt ärligt, utan min dagliga fettkonsumtion kommer jag ju att kunna se mina fötter igen, det håller inte. Hur kan ett land  som tillhört den bästa frukostnationen i världen inte ha Bacon, det vore för fan som om träffa en svensk som inte älskar Lillbabs. Era jävla fårmissbrukande, ulldoftande, grönbetande idioter. Vad har ni gjort?!

Kapten Haddock

Hittade dock den bästa baren idag i Singapore:

Fårbar

Jag får väl trösta mig med Självlysande fårrave i Nya Zeeland. Jag menar ska man på rave, skall det vara med får, som lyser. Det är även dagens betyg. Jonas out.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: